.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توزیع شیر ناسالم این بار در مدرسه استثنایی بابلسر


به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، فرآورده‌های لبنی از جمله شیر برای سلامتی استخوان‌ها در دوره کودکی و نوجوانی زمانی که توده استخوانی در حال ساخته شدن است، بسیار اهمیت دارد.

افرادی که رژیم غذایی غنی از شیر و مواد لبنی دارند خطر کاهش توده استخوانی در دوره زندگی‌شان کاهش می‌یابد.

لبنیات دارای ریز مغذی‌های مهمی مانند کلسیم، پتاسیم، ویتامین دی و پروتئین هستند که در حفظ عملکرد طبیعی بدن و سلامت بسیار اهمیت دارند و در عین حال مصرف شیر ناسالم باعث پوکی استخوان و بیماری‌های مختلف می‌شود.

حال با توجه به این‌که مدت زمان کوتاهی از توزیع گوشت خوک در یکی از کبابی‌های بابلسر نمی‌گذرد به دلیل عملکرد ضعیف اداره بهداشت و درمان بابلسر، این بار شاهد توزیع شیر ناسالم در یکی از مدارس استثنایی این شهرستان بودیم که با توجه به وضعیت جسمی دانش‌آموزان استثنایی، ممکن بود کوتاهی مسئولان سلامتی این دانش‌آموزان را به شدت مورد تهدید قرار دهد.

به دنبال پیگیری خبرنگار فارس در بابلسر مبنی بر توزیع شیر ناسالم در مدرسه استثنایی رشد، مدیر آموزش و پرورش بابلسر با تأیید این خبر به خبرنگار فارس گفت: چندی قبل به صورت سرزده از مدارس ابتدایی بابلسر بازدید کرده که حین بازدید از مدرسه استثنایی رشد از بخش رودبست در حالی که کارکنان مدرسه در حال توزیع شیر بودند متوجه چند بسته شیر بادکرده و غیراستاندارد شدم که بلافاصله با شبکه بهداشت و درمان بابلسر تماس گرفتیم.

ولی‌الله نعمتی افزود: با توجه به این‌که مدرسه ابتدایی رشد یک مدرسه استثنایی بوده و باید به سلامت بچه‌های این مدرسه توجه جدی شود، ممکن بود توزیع شیر ناسالم سبب مسمومیت جدی بچه‌های این مدرسه شده و سلامتی آن‌ها را تهدید کند به این دلیل مسئولان بهداشتی باید نظارت بیشتری بر توزیع مواد غذایی از جمله شیر در مدارس داشته باشند.

وی ادامه داد: به دلیل برخی از مشکلات مالی که دولت با آن مواجه است توزیع شیر از 15 روز قبل تاکنون شروع شده و تنها در برخی از مدارس بابلسر توزیع می‌شود که امیدواریم به‌زودی شاهد توزیع شیر در کل مدارس شهرستان بابلسر باشیم.

نعمتی تصریح کرد: توزیع شیر باید در 24 وعده انجام شود حال فرقی ندارد در چه زمانی شروع می‌شود ولی این 24 وعده باید انجام گیرد.

ممانعت از ورود خبرنگار به مدرسه

درپی سهل‌انگاری مسئولان بهداشتی برای تکمیل گزارش درصدد شدیم با مراجعه به مدرسه مذکور گفت‌وگویی با مدیر مدرسه درباره این اتفاق داشته باشیم که با ممانعت مسئول حراست آموزش و پرورش بابلسر مواجه شدیم.

مسئول حراست آموزش و پرورش بابلسر به خبرنگار فارس گفت: شما به عنوان خبرنگار اجازه ندارید به هیچ یک از مدارس ما برای تهیه گزارش مراجعه کنید.

فرهاد گردان در پاسخ به درخواست خبرنگار فارس مبنی بر این‌که با مدیر مدرسه رشد هماهنگ کنید تا اطلاعات کامل درباره این اتفاق را در اختیار خبرگزاری فارس قرار دهد، تصریح کرد: ورود خبرنگاران در عرصه مدارس ممنوع است و اجازه ندارم با خبرنگاران در این رابطه صحبت کنم، من فقط به مافوقم پاسخ می‌دهم و هیچ جوابی برای شما ندارم.

گفتنی است، با توجه به این‌که رسانه‌ها نقش بسزایی در روشنایی افکار عمومی برای رفع مشکلات و تنگناهای موجود در سطح جامعه ایفا می‌کنند، نیاز است مسئولان به جای گریز از رسانه‌ها، صاحبان قلم و اندیشه را همکار خود بدانند و از وجود خبرنگاران برای رفع مشکلات استفاده کنند نه این‌که با بی‌مهری با رسانه‌ها هر روز بر مشکلات و چالش‌های موجود در جامعه بیافزایند. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.